Intamplare cu zapada si serviciul

Acum cateva luni, ploua cu galeata, noroi pe jos, naspa. Azi dimineata era alb totul. Se anuntase ninsoare, dar nu ma asteptam ca intreaga Olanda sa devine inzapezita peste noapte. Azi dimineata a durat vreo doua ore sa ajung la servici, mare parte din timp stand in ninsoare asteptand autobuzul care nu mai venea. Iata o intamplare cu zapada pe care nu o voi uita niciodata.

Intr-un final, cateva autobuze au scapat din traficul infernal si au ajuns in statie, iar eu am ajuns undeva pe la 15min distanta de mers pe jos de birou, 15min de infruntat un vant puternic si sute de fulgi inghetati care-mi zgariau fata. Si cand am ajuns la servici, dupa ce m-am dezapezit si dezghetat, am deschis Outlook si am avut o surpriza.

Vedere de la geamul biroului

Nu am fost singura care a intarziat la serviciu. Eu am intarziat vreo jumatate de ora, alti colegi au intarziat o ora, altii si mai mult, altii au ajuns la timp (surprinzator!). Sefii au fost cei care au intarziat cel mai mult, ba chiar unul dintre ei nici n-a ajuns nici acum la 11:40.

intamplare-in-zapada

Vezi și: Despre împărțirea și gestionarea timpului

Primul sef care a ajuns la birou a trimis un email la toata lumea cum ca datorita zapezii a fost f dificil sa se ajunga la birou, insa compania nu trebuie sa sufere intarzieri si incalcari de deadline-uri din cauza asta. Si ne-a cerut ca pana la ora 5 azi sa-i trimitem un email sa-i spunem cand am ajuns la birou si cum vrem sa compensam pt intarziere? Sa ni se ia din salariu, din zilele de vacanta sau vrem sa lucram peste program (azi sau in alta zi)?

Reactia mea a fost „hai, du-te”, insa un alt coleg a reactionat mult mai puternic. Coincidenta face ca saptamana viitoare sa fie ultima saptamana la companie pt el, si-a dat demisia pe la mijlocul lui noiembrie si a fost mereu enervat de lipsa de beneficii de la companie si dezamagit de lipsa de apreciere din partea sefilor pt timpul petrecut muncind pe branci peste program.

El este si tipul pe IT, deci putea fi sunat zi si noapte daca ceva se intampla cu website-urile firmei. Reactia a fost tradusa si pieptanata de mine oleaca a fost „chiar nu! chiar nu!”, s-a ridicat brusc, a intrat nervos la sef in birou, a tipat ceva, apoi s-a intors, si-a trantit laptopul, l-a indesat in rucsac a zis „asa ceva nu se poate, kkt de companie” si a plecat acasa. Eu am reactionat oleaca mai altfel.

Inteleg ca nu e vina companiei, insa nu e nici vina angajatilor. Mi se pare totusi de rahat cand iti stau oamenii peste program neplatiti ca tu sef care intarzie 2h, sa ceri tuturor sa dea bani din salariul lor pt juma de ora intarziere. Sunt curioasa, in tari unde exista furtuni de zapada si toata lumea e inzapezita si cand se inchid scolile, tot angajatii sufera? Daca un zbor este anulat, ii este luat din salariul pilotului?

Eu am dat reply ca am stat 45min peste program marti si ca asta ar trebui sa se echivaleze cu jumatatea de ora intarziata azi. O intamplare cu zapada pe cinste, pe care nu o voi uita.

Citește și: Jocuri românești de neuitat

Azi imi primesc ultimul salariu, mi-am luat toate zilele de vacanta ramase, iar peste program nu stau decat daca ma bati. Marti am stat pt ca sefu meu direct (altul decat cel cu emailul) a venit la mine la birou la 5:29 (nu exagerez) sa-mi zica ca-mi trimite acuma un email si sa-i raspund inainte sa plec acasa. Hm, ok. A fost „ok” pana cand am primit emailul. Vreo 2 pagini lungime, in care seful imi cerea sa termin saptamana asta niste treburi al caror deadline era la sf lui decembrie si sa stau peste program daca e nevoie. Si dupa ce m-am calmat, am inceput sa deschid niste documente ca sa-i pot raspunde „nu” intr-un mod informat, cu cifre si explicatii. Si uite asa am stat eu peste program marti. Cred sincer c-a facut intentionat. Mi-a trimis emailul fix la finalul programului, mi-a zis sa-i raspund inainte sa plec desi nu era nimic urgent, n-a avut nici o reactie dupa… whatever. Asshole.

N-am primit inca raspuns la emailul despre intarzierea datorata zapezii. Sunt f curioasa cum o sa decurga lucrurile.

Later edit: Si ironic e ca oamenii probabil ca ar fi stat peste program oricum, fara sa li se ceara sa faca asta.

Even later edit: La pranz am avut o mica intalnire cu toti din companie cand seful ne-a explicat cum ca in situatii de forta majora (cum a fost cantitatea extrema de zapada de peste noapte), nu e vina companiei si cum ca angajatul e responsabil sa ajunga la servici la timp. Si nu se poate sa ne dea cadou primele ore de munca. Ziua de azi o sa fie ignorata, insa de maine, cine intarzie mai mult de jumatate de ora trebuie sa plateasca din salariu sau zile de vacanta sau sa stea peste program.

Lumea a bajbait un fel de acord si cu asta basta. Partea amuzanta e ca ieri de exemplu, cei de la serviciul postal au intarziat aproape o ora. In mod normal, vine microbuzul sa ridice pachetele pe care compania le trimite zilnic; cei de la Suport clienti sunt cei care se ocupa de pachete. Ieri au stat o ora in plus. O ora cadou de la ei pt companie. Seful n-a mentionat nimic de asta evident. Ce-l doare pe el? El a venit la 12:30 azi si a plecat la 15:00. Eu n-am zis nimic, si-asa plec, ce rost avea? Aceasta a fost intamplarea mea cu zapada, pe care nu o voi uita niciodata.

1 like

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *