Ziua I
Dacă tot n-ajung la Peninsula anul ăsta, măcar să compensez cu ce se întâmplă p-aici prin zonă, prin Bucureşti şi prin împrejurimi. Am fost la Linkin Park, am dat o fugă şi la Bucharest Wheels Arena iar ieri am fost şi la prima zi a festivalului Summer Well. Totuşi, dacă ar fi să ne luăm după condițiile meteo, Summer Wet ar fi un nume mai bun.
Mbuuun, pe la 6 ne-am înființat în spatele Muzeului Tăranului Român, locul de plecare spre Domeniul Ştirbey. Coadă la bilete pentru transport ca la carne pe vremea tovarăşului. Maşina aproape că dădea hipsterii p-afară, aşa de full era. Noroc c-am prins locuri la geam. Pe scaun .
Ăia de la intrare, foarte diştepți, m-au căutat de droguri în pachetul de țigări. Cum spuneam şi pe Twitter, dacă aş vrea să bag substanțe ilegale în cadrul unui festival, cu siguranță nu le ascund în pachet. Sunt atâtea locuri optime de folosit, nu-s prost să-l folosesc pe cel mai evident.
Frumos la Domeniul Ştirbey, păcat c-a turnat aproape cu găleata. Altfel cred c-am fi stat până târziu în noapte, chiar de-am fi plătit încă un abonament ălora de la R.A.T.B. Doar că umezeala şi frigul nu fac casă bună cu pantalonii scurți şi cu hanoracele subțiri.
Never ever n-am mai văzut atâția hipster adunați la un loc. Nici la lansare la Turbo Jale n-au fost aşa de mulți. Dar a fost ok. Interesant. Ceva nou pentru mine.
Coada la jetoane era de 3 ori mai mare ca aia de la biletele de autobuz. La baruri la fel de mare ca aia de la jetoane.* 6 lei un jeton. Cea mai ieftină băutură, apa sau sucul la malaxor, un jeton. Ceva alcool cu cola, de la 2 jetoane/2 jetoane jumate în sus. Mie mi s-a părut destul de scump. Dar na, nu toți umblă în bodega ieftine, cum fac eu.
Mi-a sărit în ochi şi-un mini camping, cu 10 corturi. Am înteles că trebuie să câştigi nu ştiu ce ca să ai dreptul să-ți înghețe oasele o noapte acolo, în corturile respective. Nu mersi, prefer să fac stopul până acasă decât să dorm în frigul ăla.
Cam asta a fost în prima zi.
*o sa revin pe tema asta cu articol din categoria 18+
Ziua II
Ploaia abundenta din ultimele zile si mai ales de noaptea trecuta a facut ca terenul din jurul scenei sa devina nesigur. Din motive legate de siguranta, a doua zi a festivalului se anuleaza. Vom reveni cu detalii.Incepand de miercuri, 15 august, ora 12:00, cei care doresc isi vor putea recupera 50% din valoarea abonamentelor de la magazinele de unde acestea au fost cumparate. Cei care si-au cumparat biletele online sunt rugati sa trimita un e-mail pe adresele contact@eventim.ro sau contact@easytickets.ro, in functie de reteaua din care biletele au fost cumparate. (mai multe detalii aici)
Asta a fost, ziua de azi s-a anulat. Mi se pare normal, decât să se scufunde scena şi să omoare 30j de hipster împreună cu pălăriuțele lor, mai bine să anulăm totul. Îmi doream să merg şi astăzi, cu toate că aveam dubii cu privire la desfăşurarea evenimentelor. Nu de alta, dar ieri, după o zi de ploaie, era destul de nasol. Dar după încă o noapte şi o dimineața de turnat cu găleata, mai bine că s-a anulat.
Eu sunt fericit că mai adaug o brățară de eveniment la colecție. Şi nu în ultimul rând vreau să-i mulțumesc lui Victor Kapra pentru invitațiile de la festival.
Sistemul bonus-malus pentru RCA
Asigurarea pentru maşina lu’ tata expiră luna următoare şi mi-a zis să-i caut ceva mai bun. Un rca ieftin, nu mai vrea să-l plătească pe cel vezhi din motive financiare. Ca o paranteză, eu nu prea am vreo treabă cu toate chestiile astea; n-am carnet, nu trag nădejde că voi avea în următoarele 6 luni.
De curiozitate m-am uitat şi eu pe polița ce urmează să expire, şi printre altele văd o chestier care-mi sare-n ochi: clasa B/M: B2. L-am întrebat ce-i aia, n-a ştiut să-mi spună. Am căutat pe Google şi-am găsit ceva interesant: sistemul bonus-malus pentru RCA.
După câteva click-uri mai amănunțite, am descoperit care-i treaba. Şi mi se pare foarte tare. Poate voi sunteți în tema cu lucrul ăsta, dar eu fiind afon la tot ceea ce înseamnă maşini, sunt surprins. Pe scurt, bonus-malus este un sistem care te premiază sau te penalizează, în funcție de cât de cuminte eşti sau nu la volan. Există 14 clase bonus, care însumate îți aduc 50% reducere la rca şi 8 clase malus, care-ți aduc 100% penalizare. Bonusul îl reprezintă reducerea la rca iar penalizarea este plasa în plus, procentual, în funcție de clasa în care te afli.
Mai exact cum funcționează toată treaba asta: ziceam că tu îți faci acum asigurare pe 6 luni. Porneşti de la clasa B0. În astea 6 luni n-ai făcut nici un accident. Când îți reînnoieşti asigurarea, urci o clasă, până la B1, ceea ce înseamnă ca vei primi o reducere de 5% pentru asigurare. Şi tot aşa, până ajungi la B14, moment în care plăteşti doar jumătate din sumă. Clasele le poți urca una câte una sau două câte două. Urci de la B0 la B1 exact cum am spus puțin mai sus, cu asigurări din 6 în 6 luni, sau urci de la B0 la B2 din 12 în 12 luni.
Acelaşi principiu este şi în cazul penalizărilor. De la B0 poți scădea la M1 dacă în cele 6 luni ai folosit polița de asigurare auto. Atunci vei plăti cu 5% mai mult. Dacă după cele 6 luni mai foloseşti o dată rca-ul, vei primi 10% penalizare. Şi tot aşa, până când ajungi la clasa M8, ceea ce înseamnă 100% penializare.
Sper c-am explicat destul de bine cum stă treaba cu sistemul bonus-malus. Mie mi se pare o chestie bună, care te determină să fii mai atent şi mai responsabil în trafic. Desigur, 5% nu reprezintă o avere. Poate aşa este, dar de ce să dai banii ăştia când poți să-i iei.
Aş mai avea de menționat două lucruri: nu vindeți maşina doar ca să scăpați de clasa M. În momentul în care achiziționați o maşină nouă, vezi porni de la clasa M la care ați rămas. Iar dacă aveți mai multe autovehicule, clasele se vor aplica separat, în funcție de modul de utilizare a poliței.
Leave a Reply