FRUCTELE SI LEGUMELE CU CHIMICALE, CE NE FACEM CU ELE?

In decurs de 1 saptamana, in 2 orase diferite, am primit de la 3 oameni aceeasi intrebare. Tonul a fost de fiecare data usor revoltat. Asa ca am concluzionat ca e musai sa abordez discutia aceasta cat mai repede.

Care este treaba? Eu pe clientele mele le informez si le educ despre cat de strategic pentru sanatatea noastra este sa ne punem la baza piramidei alimentare fructele si legumele. Apoi merg la un eveniment de parenting in care ii incurajez pe parinti sa-si hraneasca copiii cu fructe si legume (dandu-le si tips & tricks pentru cei simandicosi). Si apoi am si o prezentare corporate in care spun iarasi despre fructe si legume. In toate contextele am fost usor apostrofata pentru ca promovez consumul de fructe si legume cand stiu ca sunt pline de chimicale toxice pentru organismul nostru.

Iata cateva raspunsuri si eventual niste solutii pentru aceasta intrebare, asa cum le vad eu in acest moment al experientei mele cu alimentatia:

  • E adevarat ca – desi acum 100 de ani nu se manca decat organic – astazi e o aspiratie desarta sa avem acces doar la alimente organice. Cu fructe si legume in alimentatie sau fara, tot este imposibil sa avem o dieta 100% organica;
  • Spre deosebire de alte categorii de alimente, fructele si legumele vin la pachet cu cea mai mare bogatie de micronutrienti – vitamine, minerale, fitonutrienti, fenoli, etc. Acestia sunt cei care ajuta corpul nostru sa neutralizeze mai eficient toxinele, inclusiv cele care provin din practicile agricole actuale;
  • Nu folositi acest argument drept scuza pentru a manca o dieta nesanatoasa. Efectele mancarurilor procesate, pline si ele de chimicale, contaminanti si grasimi vegetale hidrogenate sunt cu mult mai devastatoare decat pesticidele si toxinele din fuctele si legumele conventionale;
  • Tineti fructele si vegetalele cel putin 1 minut in apa si bicarbonat de sodiu inainte de consum. S-a dovedit ca acest amestec inlatura o buna parte din chimicalele ce se gasesc pe coaja lor. O alta solutie este apa cu otet de mere, este eficienta de asemenea, insa are inconvenientul de a lasa in urma o aroma slaba de otet pe alimente;
  • Faceti alegeri informate – folositi-va de cele doua liste – Clean Fifteen si Dirty Dozen Plus pentru a sti care alimente proaspete crescute conventional sunt mai sigure de consumat (cele din lista Clean Fifteen) si care sunt cele mai “murdare” (vezi lista Dirty Dozen Plus);
  • Feriti-va sa intrati in mentalitatea paguboasa ca totul e compromis si nu mai exista solutii sanatoase. Cu putina incredere si o doza de optimism, am reusit sa aflu de surse curate de legume si fructe. De exemplu, vara aceasta pana acum majoritatea fructelor le-am cumparat de la Eco Fruct Sultana (am scris aicidespre experienta de la livada lor). Ii mai mentionez pe cei de la Legume Fericite, Cosul Bio, ferma Biodumbrava, dar sa nu-i uitam totusi si pe cei cativa – foarte putini – pe care ii mai putem gasi prin piete. Apoi, nu e niciodata prea tarziu sa incercam o intoarcere la origini. Unchi, matusi, bunici, rude la tara – haideti sa exploram si sa gasim solutiile, ele inca exista chiar daca nu ne raspund nevoilor 100%.

Succes si incredere! Dragoste si fructe!

0 comments
0 likes
Prev post: AM FACUT PINNER TEST-UL. CE STIAM DEJA, CE AM AFLAT NOUNext post: JING, CHI SI SHEN – DE CE E BINE SA FACEM SEX MAI DES SI MAI CU SUFLET

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *