10 METODE DE A TE BUCURA DE MAI MULTA ENERGIE SI VITALITATE

Saptamana trecuta am sustinut o prezentare in fata unor oameni interesati foarte tare de subiectul energiei si vitalitatii. Nu putine sunt clientele mele a caror preocupare majora este ca – odata ajunse acasa, inapoi de la serviciu – nu ar mai avea energie decat pentru a se prabusi pe canapea si a privi in gol pana la culcare, doar ca diverse alte responsabilitati intervin si atunci ele continua sa fie active, cumva impotriva vointei si fizicului lor. Nu putini sunt cei dintre noi care ne uitam cum job description-ul devine din ce in ce mai complex si cu limite din ce in ce mai vagi. Apoi suntem si cei care se confrunta cu o cantitate fara precedent de informatii pe care trebuie sa le procesam minut cu minut.

Stiu, e un subiect care merita discutat foarte in profunzime – de la alimentatie, la pH, la mindfulness, la electoliti, la fructe si legume, la micronutrienti, la cantitatea de energie pe care o consuma corpul nostru in timpul digestiei. Astazi insa, ca rezultat al discutiei de la prezentarea de saptamana trecuta, va prezint intr-o varianta simplificata 10 cai de a castiga mai multa energie.

  1. Redu sau elimină cofeina. Alaturi de alte stimulente precum zaharul sau alcoolul, cofeina doar ne da iluzia unei doze ridicate de energie. Ea ne deshidrateaza, iar printr-un corp deshidratat nu circula energia la capacitate optima.
  2. Bea apă. Majoritatea oamenilor suferă de deshidratare si asta pentru ca nu realizam cate din obiceiurile alimentare si nonalimentare unanim acceptate social conduc la deshidratare. Înainte de a prepara o cafea sau a mânca ceva dulce, bea un pahar de apă. Si nu uita de asemenea nici ca cel mai usor pentru nostru sa asimileze apa este atunci cand i-o oferim prin fructe si legume zemoase proaspete.
  3. Mărește cantitatea de frunze verzi din alimentație. Verziturile au energie vitală, sunt pline de vitamine și micronutrienți capabili să îmbunătățească circulația, să purifice sângele, să întărească sistemul imunitar și să îmbunătățească starea de spirit.
  4. Folosește îndulcitori prietenoși. A se citi fără zahăr alb sau brun, fără înlocuitori. Daca nu reusesti sa-ti satisfaci pofta de dulce prin consumul de fructe, atunci foloseste (dar nu curent) xylitol din mesteacan (nu din porumb), sirop de cocos, sirop de arțar, stevia sau miere.
  5. Începe să faci sport. Chiar daca pare contraintuitiv, ascultati-i pe toti cei care au trecut la un regim de viata dinamic – actiunea conduce la si mai multa actiune, adica energie.
  6. Dormi și relaxează-te mai mult. De multe ori, o stare de dezenergizare tradeaza ca ne supunem corpul unui regim impropriu – ore de culcare si trezire haotice, lipsa timpului petrecut in aer liber, ore putine si insuficiente de somn. Un efect pervers al epuizarii fizice este ca ne vom cauta un impuls de energie in cele mai facile surse – dulciuri, cafea, bauturi energizante, mancaruri greu digerabil, dar foarte satisfacatoare (pizza, paste, etc.).
  7. Redu sau elimina proteina animală din dietă. Carnea, lactatele, ouale supun sistemul digestiv uman unor eforturi foarte mari si nejustificate, in raport cu beneficiile aduse sanatatii. Daca e sa ne gandim ca 50 pana la 70% din energie e consumata in procesul digestiei, atunci o strategie sigura este sa imbratisam o dieta foarte bogata in alimente usor digerabile.
  8. Pune deoparte timp pentru tine. Aici fiecare dintre noi avem responsabilitatea de a ne găsi activitățile restorative cele mai potrivite (ieșiri în natură, o baie în loc de duș, un muzeu, un curs de dans, un film). Pentru ca sunt coach, iti mai dau inca un pont: fa lista asta si apoi si seteaza-ti in calendar momentul in care vei da curs respectivelor activitati.
  9. Intră în contact cu dimensiunea ta spirituală. Sau poate cel mai bine as reformula astfel – gaseste un tel mai inalt pentru existenta ta. E incredibil cat de multa energie ne poate oferi motivatia intrinseca de a face ceva.
1 2
0 comments
0 likes
Prev post: Superb! CSM Târgoviște elimină campioana și dispută finala CupeiNext post: AM FACUT PINNER TEST-UL. CE STIAM DEJA, CE AM AFLAT NOU

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *