Alungă astenia de primăvară în câțiva pași!

Primăvara vine cu multă lumină, soare, flori și legume din abundență, însă ea aduce pentru unii dintre noi și așa numita astenie de primăvară, acea stare de slăbiciune generalizată, cauzată de schimbările de temperatură şi de lumina în exces. Organismul, lipsit de vitalitate şi forţă din cauza carenţelor alimentare de peste iarnă, caută să-și consolideze energia pierdută, dându-ne semnale că trebuie să intervenim. Astenia de primăvară nu este o boală, ea fiind doar un semnal de alarmă pe care organismul îl transmite atunci când nu mai are rezervele necesare funcționării optime.

Astenia de primăvară este caracterizată de simptome precum:

  • lipsa de energie
  • putere de concentrare redusă
  • dureri de cap
  • stări de continuă oboseală şi somnolenţă
  • scăderea sau creşterea poftei de mâncare
  • lipsa tonusului şi scăderea formei fizice
  • nemulțumire
  • insomnie

Cum ne recăpătăm energia pierdută?

Pentru a ieși mai ușor din această stare, sunt indicate plimbările în aer liber, practicarea sportului, activând astfel serotonina (această substanţă responsabilă de starea sufletească). Astfel de activităţi vor ajuta organismul să treacă mai ușor peste neplăcutele senzaţii specifice oboselii. Este foarte important să desfășurați o activitate care vă face plăcere, poate chiar împreună cu persoanele dragi, în acest fel, starea de bine se va instala mai ușor.

O alimentaţie echilibrată, bogată în vitamine, este acum necesară, mai ales că piața abundă de legume proaspete. Vitaminele și mineralele pierdute peste iarnă sunt ușor de asimilat din legume precum: urzici, salată, ceapa verde, spanac, lobodă, dar și din fructe, miere și polen.

Trebuie evitate dulciurile concentrate, cafeaua, iar programul de somn trebuie să fie respectat, aproximativ 7-8 ore de somn. Cea mai bună perioadă pentru somn este între orele 22 – 06.00.

Ceaiurile din plante, băile cu esențe aromatice, meditația și chiar muzica preferată, ascultată în surdină, pot aduce organismului o stare de bine într-un timp scurt.

Și iubiți, veți redeveni mai veseli, mai energici, mai optimiști!

Ananasul, prietenos cu astenia

Ananasul este fructul meu preferat, nu doar pentru gustul delicios, ci şi pentru că este un fruct prietenos cu silueta şi care aduce numeroase beneficii pentru sănătate.

Ananasul contine minerale, fibre şi vitamine, fiind excelent pentru asigurarea unei bune funcționări a tractului gastro-intestinal.

Bromelina conținută în sucul de ananas ajuta în procesul de ardere a grăsimilor, aceasta fiind responsabilă şi pentru desfacerea proteinelor.

Fructul de ananas poate fi consumat în curele de slăbire, acesta având  calorii negative, organismul va consuma mai multă energie pentru digestie.

Ananasul are efecte antiinflamatoare, este anticancerigen şi vermifug, potrivit pentru combaterea celulitei dar şi în tratarea depresiilor şi îmbunătățirea memoriei.

Ananasul este bine să fie consumat crud, fiind ideal ca gustare între mese, cu un indice glicemic mediu (45). Puteți opta şi pentru un suc proaspăt din ananas, dar poate fi combinat şi cu iaurt sau cereale.

0 comments
0 likes
Prev post: Adaptoare pentru laptopuriNext post: Acestea sunt tendinţele vestimentare pentru sezonul toamnă-iarnă 2018-2019

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *